neděle 8. listopadu 2009

Nepovedená trojitá spirála

Dnešní stavění bylo z těch hororových. Napřed se mi nedařilo rozebrat předchozí stavbu. Magnety si nějak moc zvykly na přítomnost kuliček vedle sebe a nechtěly se jich pustit. Do toho tam překážely ty hory plastu, které vahou toho všeho byly taky řádně zatuhlé do tyčkové konstrukce a nešly jen tak snadno vycvrnknout. Když jsem všechno roztřídila, a výjimečně jsem i kuličky nastrkala do krabic, abych zjistila, jestli žádná nechybí, pustila jsem se do stavění.
Inspiraci jsem získala na nově spuštěném geomag fóru.
Nebyla jsem si jista, kolik materiálu stavba potřebuje, tak jsem začala rovnou s náhradou dvou trojúhelníků jedním kosočtvercem. Postavila jsem polovinu (dost těžko, páč rvát tam vnitřní výplně, když už jsou vnější na místě je blbost) a zjistila, že tyčky vystačí i na druhou. Postavila jsem ji zvlášť a pak ji chtěla připojit k první půlce. Hahaha. Začalo se to řítit, ani asistence nepomohlo a zřítilo se to. Vznikly dvě smíšené chrastící hromady materiálu a mně se je děsně moc nechtělo znovu třídit. Vzhledem k čirosti výplní jsem to ale na zemi nechat nemohla, páč by to někdo zašlápl. Tak jsem třídila podruhé.
Podruhé jsem začala i stavět. Rovnou vcelku a hezky postupně, aby nikde nebyla kulička vykazující jižní nebo severní orientaci (v první verzi jich muselo být několik, jinak by to tak ochotně k zemi nesjelo..). Stavět to budu jindy znovu, nějak se mi nepovedl ten zlom v půlce správně vytočit.
  • 408 tyček
  • 188 kuliček
  • 60 čtverců
  • 108 kosočtverců

0 komentářů: