úterý 27. prosince 2011

Barevná změna magnetu

Nečekala jsem, že takhle brzo budu hlásit další barevnou změnu geomagu. Dneska jsem si prohlížela opět vánoční sadu, asi poprvé na denním světle a koukám koukám, stříbrné tyčky vypadají nějak jinak. Novotou to asi nebude, ta sada sněhuláková (z modré krabice) mi jiná nepřišla. Vzala jsem ze stromku jednu stříbrnou tyčku a dala se do porovnávání.

Hned, jak byly vedle sebe nová se starou, bylo jasno. Tyčky z vánoční sady, a tedy z bílé škatule, mají magnety mírně do modra. Ocel mezi nimi zůstala stříbrná, ale magnety na koncích tyček jsou bleďounce modré.

3 komentářů:

Paul-99 řekl(a)...

Podle mne je to tou novotou. Když se mi do ruky dostaly nové modré metaly (z PRO Metal, staré byly z původního Metalu), taky mi přišly "jiné". Je to nejspíš tím že nejsou ošoupané - všimni si toho i na kuličkách, že ty nejstarší už jsou ošoupané a navidíš se v nich. Nové a staré metaly jsem smíchal a teď už rozdíl není...

Tychi řekl(a)...

Opravdu to novotou není, dostala jsem v prosinci dvě stejné sady stříbrných s panely v původním balení (Panels), tj. plasty v krabičce zasazené do polystyrenu, a jednu krabičku stříbrných v novém balení (Pro Panel), tj. ty úzké krabičky na tyčky a plasty zvlášť v pytlíku.
V původním balení mají magnety barvu zlatavou, v novém jsou domodra. Starší tyčky, dobře je to na fotce vidět, mají uprostřed malé kolečko. Právě podle toho kolečka poznám nejstarší od novějších, čím starší, tím je kolečko výrazněji ohraničené. Ale nové mají opravdu magnety do modra.

Tychi řekl(a)...

A co se týče kuliček, tak poškrábané mám jen dvě, než mi došlo, že točit káču na hrubé dlažbě v koupelně není dobrý nápad.
Nové vržou, když jsou spolu v dlani, ale ve starších se taky vidím. Pravidlně je oprašuju po rozebrání stavby utřením do koberce(o: